Două companii aeriene americane de renume, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acuzarea principală este că au înșelat pasagerii, percepuind taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, se află lângă pereți.
Procesele, inițiate de către firma de avocatură Greenbaum Olbrantz, susțin că pasagerii nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru aceste locuri dacă ar fi știut adevărata situație. Compania de avocatură a menționat că a primit numeroase solicitări de la călători care se simt păcăliți și doresc să se alăture acțiunii în instanță.
Într-un caz concret, un pasager din New York a rezervat locul 23F la Delta, crezând că are o fereastră lângă el, dar a descoperit la îmbarcare că acesta era de fapt un loc fără fereastră. În timpul procesului de rezervare, compania nu l-a avertizat cu privire la această situație.
În contrast cu Delta și United, alte linii aeriene precum Alaska Airlines și American Airlines informează clienții în momentul rezervării despre locurile fără fereastră. Acuzațiile indică faptul că Delta și United au ignorat plângerile pasagerilor care au apărut de-a lungul anilor pe rețelele de socializare.
Pe platforme online, cum ar fi Reddit, călătorii și-au exprimat nemulțumirea, subliniind că aceste locuri nu ar trebui considerate premium sau denumite „la fereastră”, deoarece oferă chiar mai puțin spațiu pentru picioare și niciun avantaj.
Acțiunile colective cer despăgubiri substanțiale de la fiecare companie aeriană. Dacă instanța se va pronunța în favoarea reclamantilor, Delta și United ar putea fi obligate să își modifice practicile de afișare a locurilor și să compenseze pasagerii care au plătit în plus pentru un privilegiu inexistent.