Delta și United Airlines, dați în judecată pentru locurile „la fereastră” care nu au fereastră

Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acestea sunt acuzate că au înșelat pasagerii, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt plasate lângă pereți.

Procesele au fost intentate de către firma de avocați Greenbaum Olbrantz, care susține că pasagerii nu ar fi ales sau plătit mai mult pentru aceste locuri dacă ar fi fost informați corect. Potrivit acesteia, numeroși călători s-au simțit păcăliți și au solicitat să se alăture acțiunii în instanță.

Un caz concret menționat în plângere este cel al unui rezident din New York, care a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră, dar a descoperit la îmbarcare că acesta era de fapt lângă un perete. Selectarea locului s-a făcut fără a fi specificat că acesta nu beneficiază de vedere spre exterior.

Deși alte companii, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă informații clare despre astfel de locuri în timpul rezervării, Delta și United sunt acuzate că au ignorat plângerile vechi ale pasagerilor și au continuat să practice astfel de metode.

Dacă instanța va decide în favoarea pasagerilor, cele două companii aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice modul în care afișează locurile în sistemele de rezervare.