Jurnalist australian contactat pentru a promova candidatura lui Dembélé la Balonul de Aur în schimbul unei sume de bani

Un jurnalist din Australia a fost abordat de o agenție de comunicare cu propunerea de a promova candidatura fotbalistului Ousmane Dembélé la premiul Balonul de Aur, în schimbul unei remunerații. Evenimentul a venit în atenția publicului în perioada în care juriul format din 100 de jurnaliști internaționali își încheia procesul de votare pentru cea mai prestigioasă distincție fotbalistică individuală.

Neal Gardner, reprezentantul Australiei în juriu, a făcut public un e-mail prin care o firmă de marketing îi propunea o colaborare plătită. Mesajul sugera publicarea a trei postări pe rețelele de socializare pe săptămână, timp de o lună, pentru a evidenția calitățile jucătorului francez. Compania, denumită Bangrr International și cu sediul în India, a susținut inițial că trimiterea mesajului a fost inițiativa unui stagiar „pasionat de fotbal”.

Deși anturajul lui Dembélé și clubul său, Paris Saint-Germain, au negat orice legătură cu această încercare de influențare, incidentul a stârnit discuții despre presiunile și încercările de manipulare care pot apărea în jurul unor premii importante. Fondatorul agenției, Ali Husain, a prezentat incidentul ca pe o inițiativă personală și neautorizată, susținând că scopul era doar educațional.

Acest episod pune în lumină presiunile și încercările de influențare care pot apărea în spatele deciziilor privind premii sportive de prestigiu, ridicând semne de întrebare cu privire la independența procesului de vot.