Compania farmaceutică daneză Novo Nordisk se confruntă cu provocări organizaționale și financiare după ce a înregistrat o expansiune rapidă în ultimii cinci ani, determinată de succesul produselor sale pentru diabet și gestionarea greutății. Numărul de angajați a crescut de la aproximativ 43.000 în 2019 la peste 77.000 în prezent, iar cheltuielile salariale au atins aproape 10 miliarde de dolari anul trecut.
În ciuda vânzărilor robuste, marja brută a companiei a scăzut în cel de-al doilea trimestru al anului 2025, atingând cel mai scăzut nivel din ultimele 30 de luni. Acest fapt a condus la o scădere semnificativă a capitalizării bursiere, cu aproape 500 de miliarde de dolari față de maximul istoric din anul precedent.
Noul director general, Maziar Mike Doustdar, care a preluat funcția la începutul lunii august, a anunțat o înghețare a angajărilor pentru posturile neesentiale și a subliniat că toate costurile vor fi reevaluate. Se estimează că primele măsuri de reducere a personalului vor viza departamentul de vânzări, mai ales după ce compania a anunțat că va reduce eforturile de marketing pentru unele produse cu performanță slabă.
Expertul farmaceutic Simon Birkso Larsen a remarcat că ritmul alert al angajărilor a creat confuzie în ceea ce privește responsabilitățile și ierarhia în cadrul organizației. Compania ar putea opta, de asemenea, pentru tăieri în departamentele administrative și de comunicare, pentru a-și menține poziția competitivă pe piață.
În același timp, Novo Nordisk continuă să investească semnificativ în extinderea capacității de producție, aproape jumătate din noii angajați din ultimul an fiind destinați acestui sector.