Firma elvețiană Swatch retrage reclama după acuzații de rasism

Producătorul de ceasuri Swatch a decis să retragă o campanie publicitară care a stârnit controverse pe rețelele de socializare, în special în China. Motivul constă în utilizarea unei imagini considerate ofensatoare, care ar fi perpetuat un stereotip rasist împotriva persoanelor de origine asiatică.

În urma numeroaselor reacții negative și a apelurilor la boicot, compania a emis un comunicat prin care își exprimă regretul pentru orice neînțelegere sau jignire cauzată. „Am eliminat imediat toate materialele respective la nivel global și tratăm situația cu maximă seriozitate”, a precizat reprezentanta firmei.

Însă reacțiile nu s-au potolit nici după anunțul de retragere. Mulți utilizatori au considerat că măsura este luată doar din motive financiare, menționând că Swatch obține o parte semnificativă a veniturilor din piața chineză. Unii au pledat public pentru încetarea cumpărării produselor marca.

Aceasta nu este prima dată când mărci internaționale se confruntă cu reacții puternice din partea consumatorilor chinezi. În ultimii ani, mai multe companii au fost boicotate pentru mesaje considerate insensibile sau pentru poziții privind probleme legate de China.

Swatch deține, printre altele, branduri precum Omega, Longines și Tissot.